De ce le place bărbaților striptease-ul?
Striptease-ul este unul dintre cele mai erotice tipuri de dans, foarte apreciat mai ales de către bărbați. Acest dans erotic este plin de senzualitate, erotism și suspans. Dezvăluirea într-o stare de suspans și jucaușenie a frumuseții trupului creează un suspans și o magie ce învăluie acea femeie. Curiozitatea, simțurile, atenția, atracția sunt trezite la maxim în timpul unui dans de striptease.
În mitologia greacă Eros, de la care provine cuvântul Erotism, era întruchiparea zeului iubirii și desemnează exprimarea pulsiunilor integratoare ale vieții manifestate prin libidou care este dominat de principiul polarizării (feminin/ masculin) și al plăcerii. Striptease-ul, acest dans al seducției, exprimă foarte bine jocul atracției erotice dintre bărbat și femeie, care este plin de intensitate și tensiune energetica benefică.
Arta dansului erotic în cele mai vechi timpuri
Arta a devenit un mod prin care ființele umane își exprimau emoțiile încă din epoca de piatră. Desenele rupestre descoperite de către arheologi întruchipând-o pe zeița fertilității sunt pline de erotism. Deoarece peste tot în lume primele manifestări religioase au în centrul lor zei și zeițe, considerate a fi ființe superioare, supranaturale, în timpurile străvechi exista o venerație, o deschidere și o acceptare totală a modului de manifestare al acestora.
Popoarele din Orientul antic considerau că erotismul nu poate fi separat de religie și invers. În acele vremuri dansul era practicat ca o formă sacră de comunicare cu universul. Cele mai răspândite erau dansurile pentru fertilitate în care era invocată zeița Gaia pentru a avea recolte bogate dar și pentru și pentru a trezi și dinamiza energia și forța creatoare.
În India exista o castă superioară din care făceau parte femei inițiate în tainele oculte ale erotismului pur și elevat. Aceste femei, dansatoare sacre erau instruite, stilate, foarte apreciate si respectate și aveau un statut special cu mult deasupra celorlalte femei de rând deși dansul lor erotic implica deseori nuditatea. George Bataille descrie goliciunea ca fiind „o stare de comunicare care dezvăluie o căutare pentru o posibilă continuitate a existenței mai departe de limitele sinelui.”
Striptease-ul în Antichitate
Încă din Antichitate ființele umane au avut o deschidere naturală față de erotism și au înțeles rolul acestuia în viața lor, fiind considerat singurul antidot în fața morții. Eros, zeul iubirii era pe atunci elementul cel mai important al existenței umane și, în special, al creației. Există nenumărate dovezi care au supraviețuit uzurii timpului care ilustrează modul direct, firesc, natural și lipsit de pudoare de a manifesta erotismul în acele timpuri.
Pe măsură ce omenirea a evoluat, au luat naștere marile civilizații care au impus un anumit stil de viață. S-au dezvoltat cultura, arta și religia care și-au pus amprenta lor unică în funcție de tendința epocii și amplasarea geografică. Toate acestea au influențat într-o măsură mai mare sau mai mică raportarea la erotism.
Dansul celor șapte voaluri – primul dans de striptease al timpurilor legendare
Pe malul Eufratului, în vechiul Babilon, zeița Ishtar, zeița dragostei, era adorată ea fiind considerată regina cerurilor, blândă și totodată puternică și neînfricată. În tradiția lor, Ishtar vindeca boli, aducea iertarea de vină și păcate. Ishtar era a treia în celebra trinitate Sin-Luna, Shamash-Soarele, Ishtar- Sexualitatea.
Zeița Ishtar mai este asociată cu Afrodita - zeița frumuseții copleșitoare și a iubirii din miturile și legendele grecești și cu Inanna - zeița sumeriană a iubirii, plină de farmec, îndrăzneață și strălucitoare.
Zeița Ishtar este recunoscută în istorie ca fiind la originea dansului celor șapte voaluri. Se spune că Ishtar, zeița iubirii era iubita lui Tammuz care era muritor. Într-o zi sora ei Ereshkigal (care nu este altceva decât partea ei obscură) i-a cucerit atenția acestuia, atrăgându-l în Infern, locul unde domnea ea.
Îndurerată, Ishtar dorește să coboare în Infern pentru a-și salva iubitul. Bate la porțile Infernului și îl roagă pe gardian să o lase să treacă în lumea de dincolo. Acesta o anunță pe Ereshkigal, iar aceasta îi transmite că i se va permite accesul cu condiția ca la fiecare dintre cele 7 porți să renunțe la câte un veșmânt sau bijuterie. Desigur aceste porți ca și renunțarea la veșminte sunt simbolice.
Atunci Ishtar a început să danseze dansul celor 7 voaluri folosindu-se de energia ei erotică solară. Fiecare mișcare de dans avea puterea de a face să cadă rând pe rând câte unul dintre cele 7 voaluri.
Ajungând în lumea umbrelor, fiind complet nudă, Ishtar a rostit : Totul este iluzie! Ea reușește să transforme întunericul în lumină și să atragă grația Zeului Suprem care îi va permite lai Tammuz să reînvie dar doar pentru o jumătate de an. Astfel, el devine zeu și este simbolul renașterii întregii naturi la viață odată cu venirea primăverii.
Dansul celor 7 voaluri – victoria luminii asupra întunericului
Privit din perspectiva ezoterică, dansul celor 7 voaluri este dansul transcenderii celor 7 chakre. În momentul în care Ishtar dansează emană o forță și o putere feminină.care înlătură primul voal. Prin renunțarea la acest voal ea nu se mai identifică cu instinctul supraviețuirii. Al doilea voal de care se dezbracă este reprezentat de dorința erotică nestăvilită. Al treilea voal elimină identificarea cu egoul. Al patrulea voal înlătură atașamentul și posesivitatea. Al cincilea voal este simbolizat de iluzia timpului secvențial care este necesar să fie transcens pentru a dobândi controlul energiilor misterioase ale timpului. Renunțarea la al șaselea voal înlătură identificarea cu mentalul discursiv. Al șaptelea voal este voalul iluziei, care ne face să credem că suntem separați de divinitate. Asfel, Ishtar ajunge la capătul călătoriei interioare a conștiinței individuale prin unirea cu conștiința cosmică.
Ishtar este simbolul puterii și al voinței feminine iar prin intermediul acestui dans ritualic ea se eliberează de cele 7 voaluri și transcende realitatea iluzorie pentru a deveni una cu Sinele. Iată cum, aparent neverosimil pentru gândirea preponderent materialistă a epocii actuale, nuditatea simbolizează de fapt renunțarea la iluzie care face cu putință revelarea adevăratei noastre naturi divine și ne aduce în ipostaza în care nu ne mai simțim separați de Creator.
Striptease-ul - dansul erotic al seducției
Striptease-ul este considerat un dans erotic lent, senzual pe parcursul căruia dansatoarea renunță într-un mod cât mai jucăuș, senzual și provocator la câte un articol vestimentar. Striptease-ul fost practicat încă din vremuri imemoriale și este integrat în arta dansului.
La începuturi, acest dans erotic era inclus în cadrul unor ceremonii ritualice care erau consacrate unor zei sau zeițe și era realizat doar de femei inițiate. Desigur că mișcările erau senzuale, însă striptease-ul avea un alt scop decât acela de a impresiona prin erotismul exprimat în mișcări. Țelul superior al acestui dans erotic era de a induce o emoție obiectivă de detașare, de renunțare la aspectele iluzorii ale vieții și chiar de fericire sublimă și regăsire de sine.
Ulterior, striptease-ul a fost adoptat și de către oamenii de rând care l-au transformat într-un ritual de curtare. Scopul acestui dans erotic era de a impresiona sexul opus prin mișcări cât mai senzuale și romantice.
De-a lungul timpului, influențat fiind de numeroase curente artistice, striptease-ul plin de erotism a devenit din ce în ce mai pervertit și a reprezentat un subiect controversat. Anumite culturi au ajuns chiar să îl interzică.
Unele țări au blamat acest dans erotic datorită pudibondismului. Totuși, Franța, Marea Britanie și SUA au primit spectacolele de striptease cu un mare entuziasm și chiar cu fascinație. Iată cum misterul și senzualitatea feminină a ajuns să fie pusă în valoare într-o manieră seducătoare.
Unele femei au avut curajul de a-și dezvălui anumite părți ale trupului în timpul reprezentațiilor de circ sau pe scenele de cabaret. Și au descoperit că aceasta le aducea celebritate.
Striptease-ul în secolul 20
Striptease-ul modern își are începutul în anii 1880-1890 când se organizează primele spectacole de striptease la faimosul Moulin Rouge dar și la Folies Bergere. Dansul erotic de striptease consta în eliminarea rând pe rând a hainelor sub pretextul jucăuș că dansatoarea avea un purice sau o muscă care o ciupea pe sub haine.
În 1907 actrița Germaine Aymos devine celebră în urma unui spectacol de striptease la Moulin Rouge. În 1893 la Chicago, dansatoarea cu numele de scenă „Little Egipt” a dansat în cadrul Chicago World’s Fair într-un costum de cabaret foarte îndrăzneț pentru acea vreme, fiind alcătuit din fustă transparentă, centură și bustieră lăsându-și zona taliei și a coapselor expusă Una dintre primele dansatoare de striptease din SUA a fost Charmion. În anul 1901 aceasta joacă într-un film care îi va aduce celebritatea deoarece realiza acrobații la trapez dezbrăcându-se într-o manieră senzuală.
Gypsy Rose Lee si Sally Rand sunt de asemenea două nume de refereință în istoria stripteas-ului american. Rose Lee devine faimoasă mai ales datorită improvizațiilor sale foarte inspirate. În timpul unui dans i se rup bretelele și îi cade rochia. Văzând că publicul începuse să fluiere ea a transformat acel moment jenant și ușor penibil într-un show plin de senzualitate renunțând în cele din urmă la haine în aplauzele înflăcărate mai ales ale bărbaților. Mai târziu, în anul 1920 acest moment de striptease a fost introdus în spectacolele de la circ, sub forma unor coregrafii senzuale.
Mata Hari cunoscută ca dansatoare exotică, curtezană și spioană a devenit celebră în urma unui dans foarte erotic pe parcursul căruia renunță la haine și rămâne doar cu un sutien frumos decorat cu pietre pretioase și cu bijuteriile de la gât și mâini. Cariera ei cunoaşte un succes important, dansul său implicând nuditatea. Este considerată până astăzi una dintre inventatoarele striptease-ului.
Povestea morții ei a rămas în istorie prin dezinvoltura și curajul de care aceasta a dat dovadă. Aflată în fața plutonului de execuție frumoasa Mata Hari a realizat ultimul ei striptease. În timp ce se dezbrăca de toate hainele a rostit: “Totul este iluzie!”, la fel ca zeița Ishtar când a coborât în lumea umbrelor.
Începând cu anii 1939-1950 striptease-ul devine cel mai apreciat spectacol de cabaret. Sally Rand devine celebră în 1932 prin spectacolele sale care erau de un erotism spectaculos. Ea dansează la un moment dat extrem de provocator folosindu-se de un balon pe scena Paramount Club din Seattle.
Striptease-ul devine popular și în Japonia la sfârșitul celui de al doilea război mondial. În Marea Britanie stripteasul are o istorie de aproximativ 100 de ani. Laura Henderson a inceput să susțină astfel de show-uri excentrice în jurul anului 1930.
În anii ’60 în SUA striptease-ul a luat o nouă formă numită “go-go”, și era practicat topless. Prima care a adoptat acest stil a fost Carol Doda la San Francisco, în clubul Condor Night.
Dansul la bară (pole dance)
Începând cu anul 1920 coregrafiile spectacolelor de circ includ dansul la bară. Cea mai celebră dansatoare de dans la bară din acea vreme a fost Charmion. Treptat dansul la bară s-a răspandit în întreaga lume, în special în cluburile de striptease din Canada, unde își atrăgeau un public numeros.
Din anul 1950 dansul la bară a devenit sinonim cu dansul senzual. Coregrafiile de dans nu mai sunt axate doar pe ideea de nuditate și devin din ce în ce mai impresionate. Spectacole de dans la bară și striptease masculin apar în anii 1970. Femeile sunt foarte încântate să urmărească un dans erotic masculin sau un striptease masculin mai ales în ocazii speciale cum ar fi petrecerea burlăcițelor sau cu ocazia zilei de 8 Martie.
În zilele noastre dansul la bară a devenit o atracție a cluburilor de striptease sau night club-urilor fiind o modalitate incitantă de a petrece o seară de neuitat. Odată cu apariția cursurilor de dans la bară și chiar striptease, coregrafiile au devenit din ce în ce mai sofisticate.
Dansul la bară își are originile în urmă cu 900 de ani. Descoperit în secolul al XII-lea, dansul la bară era practicat nu doar de femei ci și de bărbați, indiferent de vârstă. La început, dansul la bară era realizat doar de bărbaţii cu ajutorul unui stâlp de lemn deoarece rotirile necesitau forţă în brațe, rezistenţă și agilitate.
Conform unor istorici, dansul la bară, numit în acele timpuri „Mallakhamb‟ a apărut în urmă cu peste 900 de ani în India iar în triburile africane era practicat ca ritual de seducţie. Viitoarele soţii dansau cu mișcări senzuale și seducătoare pe lângă un stâlp de lemn decorat cu flori pentru a se pune în valoare.
De-a lungul timpului, o mulţime de actrițe celebre s-au dezbrăcat de dragul artei, realizând scene de striptease apreciate de public.
Actriţe celebre care au făcut striptease în filme
Filmul La dolce vita, regizat de Federico Fellini, a rămas în memoria cinefililor şi printr-o scenă de striptease interpretată de o româncă celebră, Nadia Gray, pe numele de fată Kujnir-Herescu.
Filmul Striptease conține una dintre cele mai fierbinți scene de dans erotic la bară, interpretat de actrița Demi Moore, care rămane faimoasă pentru acest rol.
Scene fierbinți de striptease au fost interpretate de unele actrițe faimoase precum Kim Bessinger, Natalie Portman, Jessica Alba, Salma Hayek, Jennifer Aniston, Jessica Biel, Rose McGowan, Olivia Wilde, Lindsay Lohan, Kristen Stewart, etc.
Istoria întunecată a striptease-ului
Fiind un dans foarte erotic care implică nuditate, foarte multe dansatoare de striptease au foat atrase de cluburile de noapte în care treptat a început, în unele dintre ele, să se practice prostituția. Din acel moment deseori s-a pus semnul egal între dansatoarele de striptease și prostituate.
Clubul de noapte Lucky Love în schimb, promovează arta erotică sublimă, în care aceste aspecte grosiere nu își au locul. Coregrafiile și conduita personalului este plină de rafinament și caută să exprime valori umane și artistice, indiferent dacă ne referim la un dans de striptease, pole dance, dans erotic sau întreținerea atmosferei prin discuții pline de umor.
Renașterea dansului erotic
Statutul nefast al striptease-ului s-a perpetuat până de curând când, odată cu evoluția dansului la bară (pole dance), din ce în ce mai multe femei au transformat acest dans într-un hobby. Din anul 2017, dansul la bară a fost declarat în mod oficial un sport și anual sunt organizate concursuri de pole dance.
Coregrafiile de dans la bară au devenit an de an din ce în ce mai surprinzătoare și spectaculoase prin combinarea unor mișcări aerobice cu mișcările pe podea, nu numai ca punct de sprijin ci și pentru a oferi dansului mai multă energie.
Influențele din expresionismul german dar și din baletul rusesc care pun accent pe trăirile transmise în timpul dansului, disciplina, mișcarea poetică, fluidă și naturală fac din dansatoarele de striptease cu adevărat talentate o manifestare a magiei feminine.
Striptease – fascinație și senzualitate
Puterea de fascinație a trupului unei femei nude care dansează un striptease senzual, fiind totodată conștientă de semnificația simbolică a gesturilor ritualice ale dansului său este copleșitoare pentru un bărbat .
Iată un exemplu sublim de transfigurare a femeii de către bărbat din Cântarea Cântărilor: Frumusețea Sulamitei, cap 7 1-7 “Întoarce-te Sulamita! Întoarce-te, fața să ți-o privim! Cât de frumoase sunt, domniță, picioarele tale în sandale! Rotundă-i coapsa ta, ca un colan, de meșter iscusit lucrat! Sânul tău e cupă rotunjită, trupul tău e snop de grâu, încins frumos cu crini din câmp! Cei doi sâni ai tăi par doi pui de căprioară, par doi pui gemeni ai unei gazele. Gâtul tău e stâlp de fildeș, ochii tăi sunt parcă iezerele din Heșhon, de la poarta Bat-Rabim. Nasul tău este ca turnul din Liban ce privește spre Damasc Capul tău este măreț cum e Carmelul, iar părul ți-e de purpură, cu ale lui mândre șuvițe ții un rege în robie. Cât de frumoasă ești și atrăgătoare prin drăgălășia ta, iubito!”
Încheiem această succintă incursiune în istoria striptease-ului cu zicala „Frumusețea este în ochii privitorului”. Cu alte cuvinte, admirația, starea de transfigurare produc reflectarea din ce în ce mai profundă a admiratorului în ceea ce admiră printr-o stare de identificare.
Astfel, bărbatul care este capabil să admire o femeie frumoasă, senzuală, fermecătoare, vitală dansând un minunat striptease, va trăi stări de fericire sublimă și de regăsire de sine.